tisdag 12 maj 2009

Afrika

Nu är det nära, två års planering inför ett stort äventyr är nu snart till ända och resan till Sydafrika är inom räckhåll.

Safari, Hemingway, Roosevelt och kanske jag, barndomsdröm som går i uppfyllelse javisst!
Det känns större än vad jag snart gubbe från Västmanland förstår. Om tre veckor är jag hemma igen... så då kan jag berätta mera.

Tills dess så får jag möjligheten att samla på mig intryck och erfarenheter från en miljö som jag hittills bara har läst om, sett på film och via andra intryck. Kamera och bössa följer med, viktigast med på resan är dock kompisen M.

Ha det!

7 kommentarer:

Kannor och karaffer sa...

Vet hur ni sparat och gletat för att äntligen komma iväg. Det är väl härligt när drömmar går i uppfyllelse - det är ni värda!

Och tro mig bättre resekompis än M - kan du inte få. Jag är så glad för att ni bokat och snart sitter på planet :-)

Ser fram emot läckra naturbilder och era målande reseberättelser.....

Kram A

Kannor och karaffer sa...

Du förstår väl att jag menade gnetat ?

;-) A

Jonas L sa...

Ja, det ska bli kul att höra berättelser från det stora äventyret.
Ha det gott!

XJAKT sa...

Jag blir lite avundsjuk....

Kvistabo´n. sa...

Nädå. inte blir man avundsjuk... Lycka till. Hoppas vi får se nån bild sedan.

U.R sa...

Jag blir uppriktigt avis!

Afrika är en dröm för mig och den ska uppfyllas. Försöker får hustrun att inse att grabben borde får en sådan resa i konfirmationspresent, och att jag givetvis följer med.. ;) Hon verkar dock något ovillig.. Men det är ju 9-10 år kvar så.. :)

Emma sa...

Vad himla kul!! Hoppas ni har/har haft det bra!