lördag 24 april 2010

Vildsvinsjakt


I mellandagarna så var vi inbjudna på vildsvinsjakt. Det fanns gott om hundar och skyttar och blev varmt mottagna i kylan. Utplacering och jag fick ett bra pass. Snön började så smått att komma och övergick i ett kraftigt snöfall. Jag hörde på radion att man hade sett gris och en hund hade fått upp efter ett tag så såg jag på ca 80 m en stor gris dyka upp, dessvärre så försvann den lika snabbt som den hade dykt upp, såg den kanske i 5 sekunder vilket var lite för kort tid för mig i alla fall för att få till ett bra skott, så jag avstod förstås.
På vägen tillbaka till samlingsplatsen så fick vi syn på en orre som flög ovanför bilen och satte sig en bit framför oss. Vi stannade bilen och jag fick ut telefonen och tog en bild. Kanske inte perfekt men kul ändå att kunna fånga den på bild.

2 kommentarer:

XJAKT sa...

det kommer fler chanser...
Förresten, vart jagar du+
Sörmland?

Hylsor och Hundar sa...

Hej
Jag jagar i Västmanland huvudsakligen.