måndag 11 februari 2008

Uppehållet har precis börjat.....

men min väntan känns redan lång efter att få vara ute på jaktmarken och släppa min jakthund, en Petit Bassett Griffon tik som heter Wilma och snart är 2 år.

Hon kommer från Smålandskogens kennel och är en underbar hund både till jakt och som familjehund - hon är som jag brukar säga 12 kg kärlek - ni förstår - helt underbar.
Nedan en bild från första sommaren...





Och första vintern....





Naturligtvis gick vi en valpkurs och snacka om att man blir stolt när hon gör som jag säger.....




Nä - nu ligger kaffedoften tung i huset och jag ska ta med mig en kopp och gå ut i garaget för att ladda lite skott - en bra sysselsättning så här i mellanperioden innan jakten drar igång igen......sen ska jag ringa min jaktkompis Kent.

Hur man laddar skott ska jag berätta mer om en annan gång.

Ha det!
/Johan

1 kommentar:

Kannor och karaffer sa...

Vilka härliga bilder - snyggt!!
Nu är du med i bloggvärlden - varmt välkommen.......kaffet va gott!
Kram Ann