onsdag 4 februari 2009

Jaktåret 2008 / 09



















Jaktåret är ju långt ifrån slut än men för mig har det hittils varit ett halvdant år, skottchanser javisst men fel djur, avstånd, kulfång etc har inte varit rätt. Igår var jag inbjuden av en kompis på gästjakt i Närke. Hundar hade jag och kompisen och vi skulle jaga rådjur. I första såten så hade kompisens hund hittat rådjur och drev för fullt, drevet var förbi mig ett par gånger och gick iväg. Det kom sen tillbaka och då gick det rätt fort, jag stod på en liten väg med skog på sidorna så det var ett rätt trångt pass. Hörde trampet av rådjuret komma och ut på vägen, jag var beredd och rådjuret kom på vägen och hade fart rätt emot mig, på 5 meters håll så försökte det stanna men det vara bara is så det gled mot mig och det small. Djuret la sig direkt men jag var tvungen att fånga av det. För mig gick allt så snabbt att efteråt undrade jag hur det där gick till.
Hursomhelst ett bra avslut på året, nu får man koncentrera sig på räv, kråkfågel och ev. någon gris innan vårpyrchen! (OBS bilden är från ett annat jakttillfälle)

1 kommentar:

Kannor och karaffer sa...

Ibland måste man ha ett skitår för att ett annat skall bli ett super år.

2009 har alla förutsättning - du har ju en mycket spännande jaktresa framför dig tillsammans med en fin jaktkompis . . .

För att inte tala om allt som händer runt ditt nya torn - vem vet snart kanske det finns en hel kull med kultingar.

Sist men inte minst alla underbara jaktkläder - platsar på värsta cat walken in the bush - ha ha ha

Önskar dig underbara skogs- och jaktupplevelser 2009.

pok Yours!