söndag 29 mars 2009

Jaktkläder

Ni har säkert precis som jag tröttnat på dyra jaktkläder. Varför ska dom vara så dyra för? Goretex och sådant javisst det är bra och tom nödvändigt när det är riktigt "skitväder". När jag funderar över hur många av årets jaktdagar som har riktigt dåligt väder så är det kanske tjugo procent av dagarna, för Er andra kanske det är andra siffror själv har jag 40-50 jaktdagar på ett år.

Jag skulle vilja slå ett slag för en bra kombination av jaktkläder som jag har börjat med. En uppsättning med kläder för så kallat "skitväder" helst med Goretex i plagget, har själv testat olika "Texmex" material med väldigt varierande kvalitet. Jag vill inte nämna några märken här men det är allt ifrån välkända till mindre kända. Det kan absolut finnas bra plagg från alla märken men ska man ha något som alltid kan lita på så är min erfarenhet att Goretex är bäst.
MEN nu är det ju så att om man inte behöver kläder för skitväder, man kanske går mycket med hund rispar sina kläder mot ris etc och helt enkelt sliter mycket på kläderna. Då kör jag med kronans överskott. Dom finns till väldigt bra priser ett par hundralappar för ett par nya byxor som är impregnerade. Bäst här är kronans så kallade m69 pansarbyxor, dom finns fortfarande att få tag i på olika överskottsbutiker (kolla på nätet). Själv har jag köpt så att jag klarar mig resten av mitt jägarliv (tror jag). På detta sätt så har man kläder som man kan använda jämnt samtidigt som man inte sliter mer än nödvändigt på dom där bästa kläderna som också är dyra i inköp.

Ha det bra!

Inga kommentarer: