torsdag 20 mars 2008

Inför påsken

Det straffade sig snabbt när jag klagade på brist på vinter i mitt förra inlägg, vintern kom som en påminnelse om hur det kan vara. Lite märkligt kan man ju tycka, blåsippor, tussilago och andra konkreta vårtecken får nu känna på både snö och kyla ett tag till.
Själv tycker jag det är synd att man inte får släppa hunden för det är ju ändå spårsnö så tiken och jag får titta på, vara på läktaren och vinka!! Nåväl den som väntar på något gott väntar aldrig för länge sägs det men det kan vara klart frustrerande att göra denna väntan.
Annars är det ju bara 6 veckor kvar till att vårpyrch på råbock börjar, åtminstone i vissa av Sveriges län och jag är lyckligt lottad att tillhöra dom. Förberedelserna har väl inte helt börjat men visst funderar jag på ett och annat nytt pass där jag "vet" att dom går numera. På en av markerna så finns det ett antal torn sedan tidigare men som inte har blivit använda på ett tag så med lite tur går dom att damma av, alltid lika spännande att se om stegen håller när man ska prova ett gammalt torn särskilt när man som jag har passerat tresiffrigt på vågen för länge sedan.
Ber att få önska en glad påsk och ät något gott men i lagom mängd!

Inga kommentarer: