måndag 3 mars 2008

Vad kan man göra när man inte jagar?












Ni är säkert jättebra att hitta på saker att göra när ni inte jagar. Själv har jag nog ganska bra ideer men är inte lika bra på att göra verklighet av dom.

I fredags lyckades jag ta ledigt en dag från jobbet och ge min grabb en dags ledigt från dagis - det var ju trots allt sportlov. Vi åkte ut i skogen till ett bra ställe med vindskydd och grillplats för vi hade ju grillkorv och fika med oss. Vi tände elden och lät den brinna tills det var bra grillkol och grabben fick jag hejda eftersom hans ihärdiga jobb att fylla på med pinnar och annat brännbart gjorde att vi förmodligen fortfarande inte hade kunnat börja grilla om jag inte stoppat hans majbraseambitioner.
Hursomhelst så smakade korven kanon och med kaffe och ett pipstopp efteråt så var det inte svårt att njuta i solskenet, lite som jakt tänkte jag, kanske att det väsentliga ändå är att ha roligt och umgås och då kan man ju lika gärna åka ut och grilla lite korv bara. Nja inte riktigt, men trots allt det är inte fy skam att bara ha det gott och njuta av en bit mat i det fria.

En par andra saker som man kan lägga lite tid på är ju dels att tända ett pipstopp, något som jag har tagit upp efter ett antal år mest för känslan och smaken någon gång. Har provat Caledonian tobak och självklart min favorit Hamiltons blandning, har Ni några favoriter så skriv gärna dom i bloggen.

Till sist mitt sista tidsfördriv i alla fall i det här inlägget och det är knivmakeri. OK kanske min första kniv bara, men riktigt kul var det, kommer förhoppningsvis att inte bli min sista som jag gör, bladet har jag självklart inte smitt själv utan det har jag köpt ifrån en kille i Stockholm

Ha det bra!

Johan

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har lite planer för torsdag kväll. Kan du komma loss då?
/Jonas L

Anonym sa...

hej farbror! vad kul att du har blogg. dock är väl jakt inte ngt jag sysslar med så mycket just nu.. tack för fint brev som kom med posten förra veckan också!! ser så mycket fram emot det och det verkar som jag kan komma. yes! å grattis till den nya kameran. läste på annes blogg å försökte kommentera där men det försvann.. en nikon antar jag? ok mera kommer. nu vet jag iaf vart jag har dej. kram!!!!! från karin

Anonym sa...

Kul blogg!
Om du får tråkigt kan du alltid jaga kråka!